CO NABÍZÍME
EMPATHYCO portfolio služeb
PORADENSTVÍ A KONZULTAČNÍ ČINNOST
Našim klientům nabízíme široké portfolio služeb a aktivit. Základním cílem našeho podnikání je pomáhat našim klientům a zákazníkům v jejich podnikatelské, ekonomické či veřejně orientované činnosti tak, aby námi navrhovaná řešení přispěla k co nejefektivnější činnosti, dosažení stanoveného cíle a v konečném důsledku tak k dalšímu rozvoji aktivit klienta.
Děláme maximum pro to, aby naši klienti byli považování za špičku ve svém oboru a na této úrovni se dlouhodobě udržovali.
Zvláštní důraz proto klademe na detailní komunikaci s klientem, jejímž výsledkem jsou specializovaná a vždy na míru připravená řešení dle požadavků klienta. Naše služby a všechny aktivity vždy uzpůsobujeme individuálním potřebám, požadavkům a přáním našich klientů. Každý projekt považuje za ukončený teprve v okamžiku, kdy došlo ke splnění zadání klienta, a navrhovaná řešení v dané oblasti byla implementována a reálně fungují.
Našim cílem je vybudování dlouhodobých partnerských vztahů založeným na důvěře a kvalitně odvedené práci, nehledáme krátkodobě ziskové příležitosti. Spokojenost a důvěra našich klientů je naší největší podnikatelskou hodnotou.
Snažíme se o týmovou spolupráci s klientem a kreativní hledání nejlepšího proveditelného řešení. Nabízíme praktická a fungující řešení přinášející jednoznačný a verifikovatelný přínos (zefektivnění činnosti, snížení nákladů, rozvoj, zvýšení tržeb, snížení či úplné odstranění rizik, atd.). Přinášíme konkrétní a jasně uchopitelná a realizovatelná řešení doplněná o návrhy nástrojů k jejich realizaci a implementaci.
V oblasti manažerského poradenství nabízíme:
STRATEGIE, STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ A ORGANIZAČNÍ PORADENSTVÍ
Správné nastavení strategie je základním předpokladem úspěšné a efektivní činnosti každé organizace. Strategické řízení je dlouhodobým procesem, který je ovlivňován celou řadou externích a interních vlivů. Proto je nutné vybudovat a manažersky řídit proces tvorby, průběžné aktualizace a vyhodnocování plnění základních strategických cílů. S ohledem na mimořádnou expertizu našeho poradenského týmu nabízíme v této oblasti především následující služby:
- Posouzení správnosti zpracované a nastavené strategie, včetně procesu strategického řízení společnosti či organizace;
- Dle požadavků klienta asistenci při zpracování vrcholové strategie společnosti, návazných procesů strategického řízení, včetně reportingu a metodického řízení daného procesu;
- Asistenci při zpracování dílčích strategických plánů klíčových segmentů činnosti společnosti/organizace, včetně nastavení metodiky jejího naplňování a vyhodnocování;
- Organizace, moderování a vedení strategických workshopů za účasti klíčových manažerů a specialistů společnosti, kontinuální školící a metodická činnost v oblasti strategického a organizačního řízení;
- Identifikace vhodných podnikatelských příležitostí směřujících buď ke stabilizaci nebo k dalšímu rozvoji dané společnosti/organizace (strategicky rozvojový management);
- Zpracování odborných analýz, expertních materiálů a posudků, tržních analýz, benchmarkových studií, apod.;
- Vedení strategických projektů, komplexní podpora při implementaci schválené strategie (vedení projektů, projektová kancelář, interní management, administrativní podpora, atd.);
- Analýza organizační struktury ve vazbě na maximální efekty plynoucí z její optimalizace;
- Vhodné nastavení vlastnických vztahů a procesů s ohledem na optimalizaci fungování větších vlastnických celků (holdingové uspořádání), zpracování variantních návrhů možného holdingového uspořádání, vedení těchto projektů;
- Posouzení systému corporate governance a compliance, návrh jejich optimalizace a zefektivnění;
- Analýza řízení majetkových účastí, včetně zahraničních.
RISK MANAGEMENT A COMPLIANCE
Řízení rizik (risk management) je nedílnou součástí moderně fungujících společností a organizací. Riziko je možné definovat jako možnou ztrátu či negativní dopad na společnost způsobenou vnějšími či interními faktory, které nejsou plně pod kontrolou společnosti/organizace, resp. jejího managementu. Je proto nutné rizika identifikovat, vyhodnotit a přijmout nástroje k jejich eliminaci či alespoň zmírnění. Každé riziko je kvantifikovatelné a je možné vyjádřit i jeho pravděpodobnost výskytu.
Profesionálně nastavený systém řízení rizik je složitý, náročný a dlouhodobý proces. Formální nastavení systému řízení rizik není efektivním nástrojem pro ochranu společnosti, jejího majetku a hodnoty. Cílem našich aktivit v této oblasti je přispět k nastavení efektivního systému řízení rizik v jeho komplexní šíři a podobě, to vše s ohledem na co nejvyšší efektivitu vynaložených finančních prostředků v této oblasti.
S ohledem na bohaté profesní zkušenosti našeho týmu v této oblasti jsme schopni nabídnout následující portfolio služeb:
- Posouzení nastavené strategie řízení rizik, zpracovat návrhy a doporučení k její optimalizaci;
- Procesní analýza systému řízení rizik;
- Zpracování a nastavení katalogu rizik, včetně evaluace jednotlivých rizik v souladu s legislativními požadavky;
- Nastavení finančních limitů risk managementu, konkrétní doporučení a návrhy k eliminaci či snížení limitu jednotlivých rizik;
- Systém reportingu v oblasti řízení rizik, jeho posouzení, případně jeho zpracování a implementace;
- Kontinuální sledování, měření a vykazování rizik, včetně výběru nástrojů pro jejich řízení;
- Business continuity management;
- Kompletní outsourcing systému řízení rizik dle požadavků a přání klienta;
- Organizace školení a specializovaných workshopů a seminářů v problematice řízení rizik;
- Komplexní služby v oblasti systému trestně právní odpovědnosti právnických osob (analýza nastaveného systému, posouzení rizik, návrhy a doporučení ke zvýšení efektivnosti, školící a metodická činnost).
PROCESNÍ ŘÍZENÍ
- Detailní analýza nastaveného systému procesního řízení, včetně interních směrnic, pravidel a metodiky;
- Posouzení efektivnosti nastaveného systému, definice optimálního stavu a návrh řešení směřujících k jeho implementaci;
- Asistence při zavedení a implementaci systému procesního řízení, případně při jeho změnách a úpravách;
INTERNÍ AUDIT A VNITŘNÍ KONTROLA
Podobně jako systém řízení rizik je i oblast interního auditu a kontroly pro efektivní činnost společnost/organizace nezbytná. Navíc jeho úloha neustále roste i ve vazbě na neustále rostoucí legislativní požadavky v této oblasti. Posláním interního auditu je pomoci společnosti/organizaci v dosahování cílů, jež si vytyčila tím, že praktikuje systematický metodický přístup k hodnocení a efektivnosti řízení rizik, řídících a kontrolních procesů a klíčových oblastí činnosti společnosti/organizace. Interní audit je dlouhodobým, neustále se vyvíjejícím procesem, jehož význam kontinuálně roste.
V dané oblasti poskytuje naše společnost následující typy služeb:
- Analýza nastaveného systému interního auditu, vnitřní kontroly a kontrolních mechanismů v dané společnosti/organizaci;
- Zpracování strategie systému interního auditu v závislosti na organizační struktuře, klíčových procesech a systému řízení rizik;
- Nastavení interní metodiky pro činnost interního auditu, ověření funkčnosti a efektivnosti systému interní kontroly;
- Pravidelné ověřování funkčnosti a efektivnosti systému interního auditu a kontroly;
- Tzv. rizikově orientovaný přístup (specifické zaměření auditu do oblastí s vysokou mírou či pravděpodobností rizika);
- Kontrolní, verifikační a posudková činnost v této oblasti;
- „externí“ auditorské služby pro kontrolu činnosti interního auditu v dané společnosti/organizaci;
- Poskytování dlouhodobých, systematických a kompletních služeb na základě pravidelného hodnocení procesů, naplňování strategie, systému řízení rizik v oblasti interního auditu a vnitřní kontroly;
- Identifikace požadavků kladených na interní audit ze strany regulačních a státních orgánů vyplývajících z platné legislativy;
- Kompletní outsourcingové služby spojené v oblasti interního auditu a vnitřní kontroly s důrazem na nezávislost a objektivitu (audit je vždy veden osobou, která není jakýmkoli způsobem spojena s auditovanou společností/organizací).
ASSET MANAGEMENT
Efektivní správa a řízení majetku je podstatnou součástí činnosti subjektů veřejné správ. Výnosy z řízení majetkových portfolií měst, obcí a krajů mohou zásadním způsobem ovlivňovat příjmovou stránku rozpočtu dotčených subjektů. Právě z tohoto důvodu je tato oblast v popředí zájmu naší společnosti.
V této oblasti společnost Empathy & Co. nabízí:
- Zpracování auditů majetku, včetně analýzy jejich efektivního využívání a nakládání s ním;
- Návrhy řešení efektivního využívání a správy majetku, nastavení optimální struktury ve vazbě na potřeby a požadavky klienta (vlastní potřeba a správa majetku, pronájem, prodej či nákup v případě potřeby);
- Zpracování analýz dílčích segmentů (pronájem majetku, efektivita spravovaného majetku, apod.) v oblasti asset managementu;
- Asistence při prodeji nepotřebného majetku, včetně návrhů optimálního způsobu odprodeje nepotřebného majetku;
- Externí projektová a manažerská činnost při správě majetku ve vlastnictví dotčených subjektů.
SLUŽBY PRO VEŘEJNÝ (PUBLIC) SEKTOR
Veřejný sektor je důležitou oblastí zájmu naší společnosti. Efektivně, transparentně a kvalitně fungující veřejná správa na všech úrovních je důležitou součástí moderně fungujících států. Úspěch veřejného sektoru na všech úrovních – od místních samospráv, přes orgány státní správy na obecní či krajské úrovně až po subjekty státní sprány na centrální úrovni je posuzován zejména z pohledu jejich schopností plánovat a naplňovat představy a očekávání občanů a podnikatelských subjektů.
Celý veřejný sektor musí efektivně, transparentně a flexibilně reagovat na změny ve společenském, ekonomickém a technologickém vývoji nejen naší společnosti, ale i v rámci Evropské unie. Chápeme, že pouze logická, efektivní a především účinná řešení mohou být hlavní přidanou hodnotou nabízenou naší společností v této oblasti. To vše v situaci, kdy neustále vrůstá tlak na přijímání a realizaci co ekonomicky nejefektivnějších řešení při neustále napjatějších finančních možnostech veřejných rozpočtů.
Naše společnost je však díky hlubokým znalostem našeho expertního týmu s problematikou veřejné správy, činností a fungování jednotlivých subjektů veřejného sektoru, včetně jím podřízených a spravovaných institucí, schopna nabízet taková řešení, která budou reagovat nejen na aktuální potřeby našich klientů v oblasti veřejné správy, ale zároveň budou přispívat k zefektivnění a optimalizaci jejich činnosti. Naší ambicí je být partnerem, který v rámci vzájemné spolupráce bude realizovat projekty ušité na míru a nabízet pomoc v nejrůznějších situacích.
V oblasti služeb pro veřejný sektor jsme schopni nabídnout zejména následující portfolio služeb:
- Komplexní analýzy a návrhy optimalizace procesů nejen samotných úřadů a institucí, ale i jim podřízených subjektů (obchodní společnosti, neziskové organizace, příspěvkové organizace, atd.);
- Analytickou činnost v oblasti řízení rizik, interního auditu a vnitřní kontroly;
- Poradenské služby v oblasti personálního řízení, organizační struktury a jejich zefektivnění;
- Personální audity, včetně zpracování návrhů optimalizace lidských zdrojů;
- Audity bezpečnosti, posouzení bezpečnostních rizik ve vazbě na aktuální bezpečnostní situaci (bezpečnost škol, zdravotnických zařízení a dalších veřejných institucí, informační bezpečnost a management bezpečnosti informací, kybernetická bezpečnost, infrastrukturní bezpečnost, atd.);
- Projekty transformace či reorganizace příspěvkových organizací, obchodních společností či jiných podřízených subjektů měst a krajů.
- Nastavení efektivního řízení majetkových účastí ve vazbě na oprávněné zájmy vlastníka/akcionáře, včetně zpracování strategie jejich řízení;
- Zpracování procesních auditů, včetně návrhů na zefektivnění procesních modelů dotčených subjektů;
- Komplexní činnosti v oblasti nakládání s majetkem dotčených subjektů, analýzy efektivity hospodaření a návrhy na zlepšení v této oblasti (více v oblasti asset management).
V rámci investiční činnosti a aktivit jsme silní především v těchto tématech:
CORPORATE FINANCE
Fůze a akvizice
- Nabízíme komplexní poradenství na straně kupujícího a prodávajícího při transakcích v oblasti fůzí a akvizic (proces M&A);
- V rámci akvizičního procesu poskytujeme poradenské služby jak při nabývání tak odprodeji podílů ve společnostech či celých společnostech a podnicích, jejich částí nebo jejich významných aktiv či souborů;
- Na straně kupujícího identifikujeme vhodné akviziční cíle v závislosti na profilu a zadání klienta, včetně zpracování tržní analýzy, analýzy podnikatelského prostředí a identifikace dalších podnikatelských a rozvojových příležitostí;
- Na straně prodávajícího jsme schopni, ve spolupráci s našimi spolupracujícími partnery, identifikovat okruh potenciálních zájemců a investorů, včetně navázání kontaktů s nimi;
- Nedílnou součástí poskytovaných služeb je asistence v procesu jednání, ocenění nabývaného podílu, podniku či jeho části nebo aktiv a nastavení optimální akviziční struktury;
- Ve spolupráci s renomovanými právními kancelářemi analyzujeme danou akvizici v kontextu právních aspektů, soutěžního práva a asistujeme při zastupování klienta s antimonopolními úřady;
- V případě zájmu klienta jsme schopni asistovat při zajištění financování dané akvizice.
Due diligence
Proces hloubkové kontroly (auditu) je základní podmínkou každého akvizičního procesu a naprosto nezbytným krokem při stanovení jeho odpovídajícího finančního ohodnocení.
- Provádíme komplexní proces due diligence cílové společnosti, prioritně zaměřené na obchodní a finanční due diligence, oblast strategie a strategického řízení;
- Realizujeme detailní rozbor finanční situace společnosti, včetně jeho historie;
- Značný důraz klademe na identifikaci a evaluaci všech rizik spojených s daným podnikem, aktivem či oborem podnikání;
- Ve spolupráci s našimi externími partnery zajistíme provedení právní, daňové, environmentální, příp. další specializované oblasti due diligence s tím, že na základě principů projektového řízení celý proces due diligence zastřešíme a budeme řídit.
POSTAKVIZIČNÍ PORADENSTVÍ
- Poskytujeme komplexní poradenské služby navazující na úspěšně dokončenou M&A transakci;
- Především se jedná o restrukturalizační, ekonomické a obchodní, organizační a personální optimalizace a oblast ekonomiky, finanční a financování daného podniku.
ZAJIŠTĚNÍ FINANCOVÁNÍ
Nejen v souvislosti s akvizicí, resp. postakvizičním financováním poskytujeme komplexní poradenské služby spojené s financováním formou investičního bankovního úvěru, akvizičního financování, projektového financování či jiných forem externího financování.
V této souvislosti zajišťujeme především následující služby:
- Detailní analýza předmětu financování;
- Identifikace potenciálních zdrojů financování a zajištění kontaktů na financující instituce;
- Zpracování potřebné dokumentace pro získání financování (informační memorandum, finanční a obchodní plán, úvěrový návrh, ostatní dokumentace pro potřeby financující instituce, atd.);
- Analýza a vyhodnocení nabídek financování, včetně analýzy rizik;
- Odhad dluhové kapacity při akvizičním financování;
- Asistence v procesu vyjednání finálních podmínek financování s oslovenými subjekty a investory;
- Ve spolupráci s externí právní kanceláří příprava finální verze smluvní dokumentace.